Kl. 2.00 stod vi op og gjorde klar til turens hårdeste opstigning. Vi skulle op på toppen i 3.700 meters højde. Vi fik en kop te og nogle kiks. Sabine havde allede inden vi gik i seng gjort os opmærksom på, at hun IKKE ville med op på toppen. Så hun blev i sin seng sov længe…helt til kl. 6.30.

Turen op var mega hård. Det tog 3 timer at nå toppen og vi nåede det inden solopgang. Over halvdelen af turen foregik med 40% stigning i løst jord og sten. Så hver gang man tog et skridt op røg, man lige en smule tilbage igen.

Her sidder vi og venter på at solen skal stå op og er MEGET glade for at vi gjorde det!!

Der var en smule koldt på toppen, så vi måtte lige varme vores guide…

Og her var det vi sad og ventede på……solopgangen

Turen gik noget hurtigere ned, ca. 1½ time og dette foregik mest med at glide ned.

Her sidder Simone og guiden og venter på, at os 2 gamle også skal komme nedad.

Da vi kom ned til lejrpladsen stod Sabine og var rigtig glad over at se os igen. Efter en god gang morgenmad…pandekager med banan og toastbrød med ost og tomat pakkede vi ned og gik i gang med nedstigningen, som var på ca. 5 kilometer og ca. 600 højdemeter. Det var en meget hård tur ned og især, når man allerede havde været i gang siden kl. 3.00 om natten.

Det er lidt nederen at blive overhalet af sine bærere……især når man tænker på, at de har klip klappere på og har ca. 25 kilo mere at bære på!!

Ved middagstid ankom vi til vores nye lejrplads……lige ud til søen. Efter at vi havde spist frokost og sat telte op, havde vi eftermiddagen til fri afbenyttelsen. Denne valgte vi på at besøge nogle varme kilder, som lå 10 minutters gang fra lejren.

Det var super dejligt at ligge i det varme vand og selvom man ikke følte sig super ren, var det trods alt dejligt at blive skyllet lidt.

Ellers skete der ikke så meget udover at Simone og jeg fik givet hinanden lidt massage på benene og slappet lidt af.

Inden vi gik i seng, havde vi en sjov oplevelse. Dem der lå ved siden af os, havde taget en levende kylling med, som de valgte at slå ihjel midt i lejren…..det må man da kalde frisk kylling!!

Fortsættelse følger…….de andre kalder. De vil gerne spille whist nu og nettet er temmelig dårligt. Kan ikke få oploaded alle billderne lige nu. OBS! Jeg er forresten uden mobil. Den valgte at gå i stykker, så man kan altså ikke forvente et svar, hvis man prøver at sende en sms!!